sluit

Stuur door

NB: De ingevoerde informatie wordt NIET door ons bewaard voor commerciële doeleinden, maar uitsluitend gebruikt voor het versturen van dit mailtje.

  • Begrijpend luisteren

    Jonge kinderen, - baby's, peuters en kleuters - kunnen nog niet lezen. Er kan dan ook nog niet gesproken worden van begrijpend lezen in strikte zin. Waarom dan toch een stuk op deze website over begrijpend lezen en deze jongste doelgroep?

    Lees meer

    Voorwaarden

    Goed begrijpend kunnen lezen hangt samen met een aantal factoren:

    Lees meer
  • Doorgaande lijn in strategieën

    Het interactief voorlezen is de belangrijkste manier om kinderen voor te bereiden op het begrijpend lezen. Om goed begrijpend te kunnen lezen, moeten kinderen beschikken over verschillende strategieën. Door middel van interactief voorlezen ...

    Lees meer

    Modeling

    Modelen door leerkracht of pedagogisch medewerker kan kinderen enorm helpen bij het leren hoe ze een tekst aan moeten vatten. In de midden- en bovenbouw wordt al veelvuldig gebruik gemaakt van modeling. Maar niet alleen in midden- en bovenbouw i...

    Lees meer
  • Verder lezen

    Broekhof, Kees. Kwaliteitskaart Begrijpend Luisteren. Den Haag: School aan Zet. Krings-Heussen, M. (2006). Van begrijpend luisteren naar begrijpend lezen: een werkwijze voor het basisonderwijs en het speciaal onderwijs. Jeugd in School e...

    Lees meer
  • CED-Groep
  • Postbus 8639
  • 3009 AP
  • Rotterdam
  • tel: 010 4071 599