Publicatie: Voor u gelezen 2020 - samenvattingen van actueel internationaal wetenschappelijk onderzoek
Ook dit jaar zijn er recente internationale wetenschappelijke artikelen geselecteerd en uitgewerkt met daaraan toegevoegd aanbevelingen voor de onderwijspraktijk.
In de Voor u gelezen 2020 zijn de volgende artikelen naar de praktijk vertaald:
Het belang van ondersteuning voor tekstbegrip
Voor u gelezen door: Kees Broekhof
Lupo, S.M., Tortorelli, L., Invernizzi, M., Ryoo, J.H. & Strong, J.Z. (2019). An
Exploration of Text Difficulty and Knowledge Support on Adolescents’
Comprehension. Reading Research Quarterly, 54(4), 457-479. doi:10.1002/rrq.247
Modeling onder de loep, op zoek naar effectieve ingrediënten
Voor u gelezen door: Suzanne T.M. Bogaerds-Hazenberg & Jacqueline EversVermeul
Schutz, K.M., & Rainey, E.C. (2019). Making sense of modeling in elementary
literacy instruction. The Reading Teacher, 73(4), 443-451. doi:10.1002/trtr.1863
Hoe goed zijn 12-16-jarigen in het beoordelen of webteksten geschikt zijn voor
een schoolopdracht?
Voor u gelezen door: Paul de Maat
Macedo-Rouet, M., Potocki, A., Scharrer, L., Ros, C., Stadtler, M., Salmerón, L., &
Rouet, J.-F. (2019). How good Is this page? Benefits and limits of prompting on
adolescents’ evaluation of web information quality. Reading Research Quarterly,
54(3), 299-321. doi:10.1002/rrq.241
Het bevorderen van schooltaal en begrijpend lezen bij tweetalige leerlingen
Voor u gelezen door: Liza van den Bosch
Proctor, C.P., Silverman, R.D., Harring, J.R., Love Jones, R. & Hartranft, A.M.
(2019). Teaching bilingual learners: Effects of a language-based reading
intervention on academic language and reading comprehension in grades 4
and 5. Reading Research Quarterly, 55(1), 95-122. doi:10.1002/rrq.258
Download Voor u gelezen 2020
Hieronder zijn eerdere Voor u gelezen publicaties te downloaden:
Voor u gelezen 2019
Voor u gelezen 2018
Voor u gelezen 2017
Voor u gelezen 2016